piątek, 1 lipca 2016

Serowy chlebek w ... filiżance !

Wielki powrót !
Moja krótka rezygnacja z bloga spowodowana była całkowitym brakiem czasu, ale powracam z rewelacyjnymi przepisami ! Obiecuję ! :D 
Od dzisiejszego wpisu blog zmieni troszkę swoją formę, a wszystko przez... 
PRZEPISY W KUBKACH. 
Czyli porcja na osobę przygotowana w minutę (!) w filiżance, czy kubku w mikrofali. Oczywiście inne przypisy też będą tu gościć, będzie wszystkiego po troszku ;)
Brzmi jak brzmi, ale jest to chyba najlepsze na co mogłam wpaść w ostatnich tygodniach. :P
 Wiem, że jest mnóstwo takich blogów, gdzie znajdziecie przepis nawet na pizzę z mikrofali (ba.... u mnie też będzie ! ) 
Chciałabym pokazać Wam kilka takich przepisów, w końcu jest to" Fast " i zdrowe też będzie ;) (no może promieniowanie z mikrofali nie należy do najzdrowszych... ale powiedzcie mi, kto z Was nie używa telefonów i innych przyrządów, które równie promieniują ? ;) ) 
Dzisiejszym przepisem, będzie przepyszna kanapka serowa, a raczej chlebek serowy upieczony w 60 sekund :D
Jest to wspaniała przekąska, kolacja, czy śniadanie, które jesteś w stanie przygotować w mgnieniu oka. Możesz dodać składniki, jakie tylko znajdują się u Ciebie w lodówce, oraz, na które tylko przyszła Ci ochota. 

 Do dzieła !

Potrzebujesz :
  • 1,5 łyżki mąki z ziarnami (u mnie specjalna razowa mąka do chleba, z ziarnami i proszkiem do pieczenia)
  • 1 mała łyżeczka oliwy z oliwek
  • 1 jajko
  • 2 łyżki starkowanego sera (u mnie twarda, pyszna mozarella )
  • 1 plaster sera koziego
  • szczypta soli
  • szczypta pieprzu
  • pół łyżeczki preferowanych ziół (u mnie tymianek)
  • do przyozdobienia listek natki pietruszki i odrobina pociętego szczypiorku
  • i oczywiście mikrofala (zwróć uwagę, że każda mikrofala ma inną moc, moja ma 1200W)

Przygotowanie:
1. Do filiżanki wbij jajko i dodaj oliwę. Roztrzep widelcem. Dodaj ser i przyprawy. 

2.  Dodaj mąkę (jeżeli nie masz mąki do chleba, dodaj pół łyżeczki proszku do pieczenia) Dobrze wymieszaj. Na wierzchu ułóż plaster koziego sera. Oprósz ziołami.



3. Włóż do mikrofali, piecz około minutę. (Obserwuj jak zachowuje się Twój chlebek, aby poznać ile czasu potrzebuje mikrofala na takie przepisy. Jeżeli ciasto niebezpiecznie się podnosi, to znaczy, że temperatura jest za wysoka. Chlebek będzie gotowy jak po dotknięciu będzie twardy ;) (u mnie około 1minuty)
4. Udekoruj swoją kanapkę serową listkiem pietruszki i posypanym świeżym szczypiorkiem. Możesz jeść z filiżanki, lub przetransportować zawartość na talerzyk. 


Et voila ! ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz