poniedziałek, 1 czerwca 2015

Kawowe ciasteczka

Wiem...
do folderu FIT się nie zaliczają, ale za to ten smaaaak...wart grzechu. 
<Jak obiecałam, zwiększyłam dystans joggingu i bez wyrzutów sumienia zajadam się tymi smakołykami>
Ciasteczka są chrupiące- chociaż to zależy od czasu trzymania w piekarniku. 
Pierwszą część podpiekłam na chrupiąco, kolejną wyjęłam trochę wcześniej 
(już po 12 minutach)
- I przyznaję, że bardziej odpowiada mi ta druga opcja ;) 
Smak kawowy, nie gorzki, jednak wyczuwalny. Następnym razem przygotuję z kawy inki, której dodam odrobinę więcej. Wspaniałe do mlecznej kawy <3 

Potrzebujesz: (ok.30 szt)
  • 70g miękkiego masła
  • 2 jajka
  • 1 szklanka mąki
  • 4 łyżki brązowego cukru
  • 2 łyżki cukru Muscovado 
  • 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej 
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 łyżka mleka

Przygotowanie. 
1. Masło utrzeć z dwoma rodzajami cukru i jajkami. Dodać kawę i mleko. Ucierać.

2. Przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia i dodać do masy. Dodać sól. Wszystko utrzeć.
 (Masa jest dość rzadka) 

3. Na wyłożonej papierem blasze formować małą łyżeczką okrągłe placki. 
( Zrób większe odstępy- ciastko podwaja swoją wielkość) 

4. Piec w 170 stopniach C przez ok 10-15 minut. (w zależności od ulubionego efektu ;)) 
Przed podaniem ostudzić na kratce.

Najlepiej podawać z mlekiem lub mleczną kawą :) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz