niedziela, 17 maja 2015

Znakomite babeczki marchewkowe

Babeczki powstały z myślą o mojej najlepszej przyjaciółce Pauli, która przypomniała mi któregoś dnia o cieście marchewkowym, częstując mnie swoim wyrobem <3 Postanowiłam zrobić kilka sztuk starając się przywrócić smak sprzed kilku lat, kiedy pracowałam w cukierni i właśnie taka konsystencja ciasta mi wyszła !
Idealnie wilgotne, mocno marchewkowe, lekko słodkie posypane migdałam ! 
Najlepsze z najlepszych <3
Babeczki są bardzo proste w wykonaniu, nie wymagają użycia miksera, całość wykonałam łyżką ;) 




Potrzebujesz: (ok.12-15szt)
  • 2 duże marchewki 
  • 1,5 szklanki mąki 
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki oleju kokosowego / innego
  • 2 łyżki cukru Muscovado
  • 1 łyżka cukru wanilinowego
  •  2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 jajka (oddzielnie żółtka i białka)
  • 1 duża łyżka cynamonu
  • 0,5 łyżeczki soli
  • garść płatków migdałów do dekoracji (opcjonalnie)



Przygotowanie:
1. Marchew obrać. Zetrzeć na grubych oczkach.

2. Mąkę z proszkiem przesiać. Dodać do marchwi. Wymieszać. 

3. Dodać cukier, sól olej i żółtka. Zamieszać (ciasto jest gęste)

4. Białka ubić na sztywno. Dodać do masy dokładnie mieszając wszystkie składniki. 

5. Nagrzać piekarnik do 170 stopni C.

6. Napełnić foremki (najlepiej silikonowe) do 3/4 wysokości. 
Piec przez około 8 min, po czym szybko udekorować płatkami migdałów powierzchnię babeczek
i piec przez kolejne 12-15 minut. (Do suchego patyczka) 
Wystudzić na kratce. 

Można przygotować krem, bądź podawać z masłem lub owocami. 
Ja preferuję bez niczego ;) 

Smacznego ! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz