piątek, 22 maja 2015

Sałatka do wszystkiego ;)

Za prośbą pewnej Pani, wrzucam idealny przepis na szybką sałatkę, nadającą się dosłownie do każdego obiadu. Mój faworyt- smaczny, zdrowy i naprawdę "fast food";)  
Tak wiem...Połączenie ogórka z pomidorem dla wielu może być złym pomysłem, jednak mi to w zupełności nie przeszkadza ;)
Dzisiaj podałam ją z pyszną rybą i kaszą do obiadu :) 

Potrzebujesz:
  • dwie garści umytej i osuszonej rukoli
  • 1 pomidor
  • 0,5 ogórka zielonego
  • garść świeżego szczypiorku
  • 1-2 łyżki nasion słonecznika
  • garść orzechów włoskich
  • odrobina świeżo zmielonego pieprzu do smaku
  • łyżka oliwy z oliwek
  • opcjonalnie: odrobina soli 

Przygotowanie:
1. Do miski wrzucić rukolę, pokrojonego pomidora, ogórka i szczypiorek. Zamieszać. 
Polać oliwą z oliwek, posypać orzechami i pestkami słonecznika. 
Doprawić pieprzem wedle uznania. 
Opcjonalnie- dodać sól.  

U mnie bez soli. Pamiętajcie, że dzienna dawka spożycia soli dla dorosłego człowieka nie powinna przekraczać 5g !! 
< egzamin z żywienia się kłania ;) > 

2. Podawać jako danie oddzielne, bądź w towarzystwie dobrego mięsa lub ryby.

Smacznego ! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz