niedziela, 31 maja 2015

Mocno cytrynowe jogurtowe serniczki

Z okazji dnia dziecka, specjalnie dla Viv ( tak, tak niech poczuje się dzieckiem) przygotowałam jego ulubione "galaretki"- a raczej serniczki jogurtowe przeplatane warstwą cytrynową. 
Pod postacią "galaretka" w jego słowniku kryje się wszystko co ma wspólnego z deserami na zimno, przez owoce w masie jogurtowej, kończąc na żelkach... 
Pole do popisu mam wielkie, dlatego staram się zawsze zrobić coś innego. 
Efekt dzisiejszej pracy ? 
- 5 sztuk zniknęło z lodówki, ledwo zdążając masie porządnie stężeć..
Deserki są banalne w przygotowaniu, szybciej tężeją w małych porcjach (użyłam silikonowych  foremek na muffinki) W smaku mocno cytrynowe, ale równie słodkie. Biała masa to nic innego jak jogurt naturalny z żelatyną i odrobiną cukru (opcjonalnie) Masa żółta zawdzięcza kolor cytrynowej galaretce i odrobinie żelu kolorującego spożywczego (opcjonalnie) 
W sam raz na wiosenne orzeźwienie !
Zapraszam ! 

Potrzebujesz: (ok.12 szt)
masa biała:
  • 300ml  jogurtu naturalnego
  • 1,5 łyżeczki żelatyny 
  • 0,5 szklanki gorącej wody do żelatyny
  • 1-2 łyżeczki cukru pudru 
masa żółta:
  • 300ml jogurtu naturalnego
  • 1 galaretka cytrynowa
  • 200ml gorącej wody do galaretki
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • odrobina barwnika spożywczego koloru żółtego - opcjonalnie

Przygotowanie:
1. Rozpuścić galaretkę w wodzie. Odstawić do ostudzenia. 

2. Rozpuścić żelatynę w wodzie, dodać cukier. Dobrze wymieszać. 
Odstawić do ostudzenia. 

3. Połączyć galaretkę z jogurtem naturalnym, dodać sok z cytryny. 
Odstawić do lekkiego stężenia. (masa musi być cięższa, ale nie mocno gęsta)

4. Połączyć żelatynę z jogurtem. Odstawić do lekkiego stężenia.

5. Napełniać silikonowe foremki, naprzemiennie raz masa biała, raz żółta. 
Odstawić do stężenia do lodówki. 

6. Podawać mocno schłodzone :)
 Smacznego ! ;)

Rada: Uważaj na szybko tężejące masy. Ja niestety przegapiłam moment i zanim przelałam obie masy do foremek, te były już za bardzo gęste. Dlatego nie otrzymałam efektu wielu warstw. 
- Mam nadzieję, że Tobie się uda ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz