poniedziałek, 18 maja 2015

Halva i ciasteczka owsiane

Chałwa...hmm, mówią, że albo się ją kocha albo nienawidzi... 
Nie jestem może największą jej fanką, ale gdy mnie najdzie ochota na ten tłusty smakołyk...to ...jadłabym..i jadła ! 
Ciasteczka te, są moim autorskim przepisem, mimo zawartości chałwy nie jest ona bardzo mocno wyczuwalna, dzięki temu wypieki nie są za ciężkie i tłuste, a jedynie mają lekką nutę Halvy. 
Z dodatkiem płatków owsianych łączą się rewelacyjnie !

Przygotowałam je z oryginalnej Halvy Rosyjskiej z dodatkiem orzeszków ziemnych.
(Chałwę rosyjską przygotowuje się z maku, orzechów lub ziaren słonecznika (taka u mnie). Standardowa chałwa z nasion sezamu to odmiana z Turcji lub Iranu. )

Przepis (jak większość z mojego bloga) jest prosty w wykonaniu. Ciastka należą do jednych z łatwiejszych wypieków, nie da się ich "zepsuć" ;)
 Inspirujcie się smacznie i zdrowo ;)



Potrzebujesz: (ok.20-22szt)
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklankę płatków owsianych
  • 100g chałwy (u mnie słonecznikowa z orzeszkami)
  • 2 łyżki otrąb pszennych
  • 2 jajka
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • 2-3 łyżki ciemnego cukru Muscovado
  • 1 łyżka cukru wanilinowego
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Przygotowanie:
1. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Dodać resztę suchych składników. Wymieszać.

2. Dodać jajka, masło i chałwę. Ucierać mikserem do dobrego połączenia się składników. 
(Im dłużej miksujesz, tym bardziej niewyczuwalne stają się płatki owsiane, może to być zarówno
 zaletą jak i wadą ;)) 

Rada:  Ciasto jest za luźne ? - odczekaj chwilę. Płatki powinny napęcznieć od nadmiaru płynów.

3. Za pomocą małej łyżeczki nakładać ciasto na wyłożonej papierem blasze, 
formować płaskie, okrągłe placki. 

4. Piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni C około 12-15 minut. Do złotego koloru.

5. Najlepiej smakują w towarzystwie kawy zbożowej <3 


Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz