sobota, 18 kwietnia 2015

Zdrowe ciacho kukurydziano-bananowe z bananowym twarożkiem z avocado

Ojejku co za inspiracja mi przyszła do głowy z rana ! Chciałam zaszaleć z okazji jakże pięknego, wiosennego śniegu za oknem ! < ... >

 Dzisiaj będę miała gości, przyjazd Pauli z Damianem jest nie lada kulinarnym wyzwaniem.
Plan był: Czekoladowe ciasto z musem cytrynowym. Niekoniecznie zdrowo, a już na pewno nie bezkalorycznie... Jednak pogoda zmusiła mnie do zmiany dotychczasowych planów, jako że mus cytrynowy jest dość cierpki i idealny na upalne dni, których niestety za oknem nie widać.... 
Dlatego też postanowiłam zrobić coś szybkiego, bananowego.
 Wyciągam pudełeczko z produktami do pieczenia..i okazuje się, że: PROSZKU brak !
Jaaaak mogłam zapomnieć kupić proszek do pieczenia ?! ... no okej... więc pozostały drożdże.
Nie jest źle. Mogło być gorzej i mogło ich nie być...

 I tak powstał eksperyment : 





Ciasto jest bardzo "syte" w wersji PRAWIE BEZ CUKRU, (kruszonka i twarożek są słodkie)  
za tą moją cukrową obsesję, członkowie rodziny prawie mnie zabijają- szczególnie wierny białemu proszkowi tata (słodzący kawę 5-6 łyżeczkami cukru...ughh! )  
Z tego powodu polecam dodać minimum 1-2 łyżki cukru extra do ciasta ;)

Potrzebujesz:
ciasto:

  • 300g mąki kukurydzianej
  • 100g mąki pszennej
  • 100g otrąb pszennych
  • 250ml letniego mleka
  • 1 jajko
  • 1 łyżka oleju
  • 30g drożdży zwykłych
  • 2 duże banany
  • 3 łyżki cukru pudru ( polecam dodać minimum 4 )
Kruszonka:

  • pół szklanki mąki pszennej 
  • 5-6 łyżeczek cukru
  • ok. 60g miękkiego masła.

serek:

  • pół avocado
  • 1 duży banan
  • ok. 75g serka twarogowego
  • 2 łyżki soku z wyciśniętej cytryny
  • 2 łyżki cukru pudru.
Przygotowanie : 

1. Wszystkie składniki powinny być w temp. pokojowej
2. W misce rozpuścić drożdże z mlekiem. Dodać 300g mąki. Wyrabiać kilka minut.
3. Dodać cukier, "stratowane"  widelcem banany, resztę mąki, otręby, olej i jajko. Wyrabiać kilka minut. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. 
4. Zmiksować avocado, twaróg, banana i cukier z sokiem z cytryny na maślaną konsystencję. ( Później dodałam łyżkę kakao i wyszedł pyszny czekoladowo-bananowy serek) 


5. Przygotować kruszonkę. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Odstawić na później. 
5. Wyrośnięte ciasto przelać do natłuszczonej i obsypanej bułką tartą blachy. 
Odstawić do ponownego wyrośnięcia. 
6. Gotowe ciasto posypać kruszonką i piec przez około 20-25 minut w 180 stopniach C. 
7. Upieczoną drożdżówkę posmarować warstwą twarożku i podawać z mlekiem lub herbatą. Pyyyyychota ! 
Smacznego :) 

Przydatne:
Moje ciacho tak wyrosło, że bałam się, że wypłynie z blaszki. Dlatego obsypałam je dodatkową warstwą kruszonki. Dzięki temu nie wyrosło z "górką", ale przynajmniej nie wypłynęło ;)
Minusy: jest dość płaskie i ciężkie.
Plusy: Syte. Za tą podwójną warstwę kruszonki oddałabym wszystko <3

Drożdżówka świetnie nadaje się do jedzenia bez twarożku, jednak wtedy konieczne jest dodanie ekstra cukru do ciasta. (min.4 łyżki)

Zachęcam do wypróbowania ! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz