poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Turbo szybkie ciacho kukurydziane na jogurcie z migdałami

Nie znam większego "ciastowego łasucha " niż mój tata... Dlatego też, z myslą o nim raniutko, szybko upiekłam to cudeńko :D 

Ciasto robi się bardzo, ale to bardzo szybko. Jest lekkie, puszyste, smakowicie żółciutkie i rozpływa się z ustach, a co najważniejsze- jest zdrowe ! Nie jestem fanką mocno słodkich deserów i wszędzie ograniczam cukier, dlatego ciasto może być dla Ciebie za mało słodkie. Proponuję dodaćdwie łyżki cukru więcej ;) 







Potrzebujesz :

  • 3 jajka
  • mały jogurt naturalny
  • 4 łyżki mąki kukurydzianej
  • 2x łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 3-4 łyżki cukru pudru (+2 dodatkowe łyżki jeżeli wolisz desery słodkie) 
  • opcjonalnie kilka kropel aromatu do ciasta migdałowego
  • garść płatków migdałów do posypania na wierzchu. 


Przygotowanie: 

1. Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić.

2. Resztę składników wrzucić do miski ( wraz z żółtkami) i połączyć  wszystko mikserem.

3. Powoli dodawać białko, mieszając łyżką. Ciasto ma konsystencję puszystego omletu.
Jest bardzo lekkie. Całość przelać do blaszki. Piec w 180 stopniach przez około 35-40 minut.



W połowie czasu pieczenia posypać ciasto płatkami migdałów na wierzchu. 
( Można od razu, ja natomiast nie chciałam aby płatki mocno się zarumieniły, preferuję białe ;) ) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz